4 zasady zarządzania pracownikami mobilnymi

dodane: 05 maj
4 zasady zarządzania pracownikami mobilnymi

Mimo że rynek pracy mobilnej rozwija się już od wielu lat, jednak nadal w wielu firmach brakuje narzędzi umożliwiających skuteczne zarządzanie pracownikami. Specyfika pracy mobilnej jest zupełnie inna, niż ma to miejsce w przypadku pracy stacjonarnej. Delegowanie zadań oraz egzekwowanie ich wykonania wymaga szybkiego podejmowania działań oraz natychmiastowego reagowania na zgłoszenia. Dzięki aplikacjom działającym w czasie rzeczywistym można zwiększyć elastyczność biznesową firmy oraz sprawnie zarządzać pracownikami mobilnymi, co z kolei przełoży się na produktywność, a także efektywność pracy osób zatrudnionych. W firmie warto także wprowadzić pewne zasady w celu skutecznego kierowania pracownikami terenowymi.

Jak sprawnie zarządzać pracownikami mobilnymi?

Sprawne zarządzanie pracownikami mobilnymi to wciąż duże wyzwanie dla menadżerów, mimo że dostępnych jest coraz więcej rozwiązań i technologii, wspierających tę formę pracy. W każdym przedsiębiorstwie należy wdrożyć pewne zasady pracy, które usprawnią oraz ułatwią współpracę. Jakie to zasady? Zaprezentujemy je poniżej.

  1. Sprawna komunikacja pomiędzy pracownikiem mobilnym i pozostałymi członkami zespołu

Dla prawidłowego funkcjonowania każdej firmy niezbędny jest sprawny przepływ danych w firmie. Wcale nie chodzi tutaj o dzwonienie lub wysyłanie SMS-ów. Brak narzędzi do komunikacji znacznie utrudni pracę. Wykorzystując aplikacje możliwe jest przekazywanie informacji w czasie rzeczywistym. W ten sposób w każdym dziale w firmie dostępne będą aktualne dane, co z kolei pozwoli na prawidłowe wykonywanie obowiązków oraz zredukowanie liczby popełnianych błędów.

  1. Podział obowiązków pomiędzy pracownikami

Podstawowym zadaniem osób zarządzających firmą jest zatrudnienie wykwalifikowanej kadry oraz jasny podział obowiązków.

Każdy pracownik musi mieć sprecyzowany zakres obowiązków. Warto także wyjaśnić, jaka odpowiedzialność grozi za ich nieprawidłowe wykonanie. Należy zwrócić uwagę na specyfikę pracy pracownika mobilnego, który nie jest obecny w siedzibie firmy przez cały dzień. Lista zadań do wykonania w danym dniu powinna być udostępniona, na ile to możliwe, jeszcze przed rozpoczęciem pracy, aby pracownik mógł zorganizować sobie dzień pracy. W pewnych przypadkach lista ta może ulegać dynamicznym zmianom, co wynika z charakteru danego stanowiska.

  1. Motywacja pracowników

Pracownicy mobilni, podobnie jak stacjonarni, powinni być motywowani do pracy. Podejmowanie kolejnych wyzwań, sprawna realizacja obowiązków, koncentracja w momencie, gdy w trakcie pracy dostępnych jest wiele „rozpraszaczy” to duże wyzwanie. Jak zmotywować pracowników? To jedno z najważniejszych zadań pracodawcy. Choć jednym z najsilniejszych bodźców jest premia, tak warto poszukać również innych sposobów na zachęcenie do pracy. Bardzo ważne jest, aby pracownik miał jasno sprecyzowany plan działania.

  1. Wyposażenie pracowników w odpowiednie narzędzia do pracy

Mówiąc o wyposażeniu pracowników w narzędzia do pracy, chodzi nie tylko o zakup urządzeń i sprzętu, ale również odpowiedniego oprogramowania – aplikacji webowo-mobilnych, które będą wspierać i usprawniać realizację zadań w terenie.

SOTiPM – rozwiązanie wspierające pracę pracowników mobilnych

SOTiPM to wiele zaawansowanych funkcjonalności, ułatwiających organizację pracy w terenie. Aplikacja dedykowana jest m.in.:

  • kierowcom: plan ułatwia realizację obowiązków, możliwe jest szybkie wprowadzenie zmian w związku z np. opóźnieniami,
  • handlowcom: w aplikacji znajdują się informacje o klientach, możliwe jest planowanie wizyt i optymalizacja tras przejazdu, prowadzenie kalendarza, tworzenie notatek ze spotkań, raportowanie,
  • serwisantom: udostępnione są dane dot. zakupionych urządzeń, historii napraw, dokumentacja, baza wiedzy,
  • ankieterom: możliwość wyboru ankiety, wyliczenie punktacji,
  • kurierom: zlecenie trasowe wraz z listami przewozowymi, możliwość skanowania etykiet, rejestracja wpłat do listów przewozowych,
  • kontrolerom jakości: tworzenie planu dnia, dynamiczne listy kontrolne, emisja dokumentów oraz ich wydruk,
  • przedstawicielom medycznym i farmaceutycznym,
  • kierownikom działów: obsługi klienta, sprzedaży, transportu.

 

Krótko o nas

Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

Kompetentni, operatywni, skuteczni. Sprawdź nas.

Dostarczamy rozwiązania dla Twojego sukcesu.

Jak nas znaleźć

ul. L. Kondratowicza 37
03-285 Warszawa

22 888 50 00
[email protected]

Dołącz do nas

Chcesz tworzyć nowoczesne oprogramowanie?
Dołącz do nas
© ITCenter 2019      Projekt i wykonanie ITCenter
Top